Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

fredag 30 januari 2009

varit sjuk

Hej igen....
Har legat sjuk sedan i lördags och precis börjat ta mig upp till ytan igen. Typiskt, när man har som mest att ta itu med då händer det något sånt här. Kanske just därför.... Nåja, saker och ting löser sig väl ändå. Uppsatsen och examensarbetet börjar ta lite form nu i alla fall. i torsdags var jag till Lund för att träffa Stephan Borgehammar som ska handleda mitt examensarbete i praktisk teologi. Det mötet slutade med att jag ska skriva i kyrkohistoria för Anders Jarlert.... det kommer också funka bra, för jag får fortsätta skriva om mansrollen i söndagsskoletidningarna och han kommer ihåg mig sedan mitt bejublade framträdande med väckelsesånger på hans kurs i svensk kyrkohistoria. Vad det var? Hihi... på den kursen skulle man presentera ett tema som man läst i en bok. jag hade valt att läsa om 1800 - talet, så klart, och om hur psalmerna ändrade karaktär Men istället för att bara helt tråkigt stå rakt upp och ner och berätta hade jag klätt mig i mina 1890 - tals kläder, tagit med mina gamla böcker och sjöng för dem istället..... Fick VG på den kursen....
Nåja, det är den professorn jag ska skriva för nu.
Uppsatsen kommer handla om Makarioshomilierna och hur ondskan beskrivs i dem..... Vi får se hur det utvecklas.
Det är krigszon och undantagstillstånd i vår lägenhet just nu. I onsdags flyttade en ny katt in hos oss. Tiger, en treårig kastrerad hane som tyvärr inte kan bo kvar h sin familj eftersom barnen är allergiska. Mötet började väl sådär, med Pepp som chockad och förvirrad såg på hur tiger undersökte hennes hem. Nu låter hon precis som vår gamla snorkfröken Josie gjorde på sin tid. Tiger trivs hur bra som helst och tycker det är jätteroligt att jaga Pepp. De ska få några dagar på sig att bestämma sig för om de gillar varann eller ej, annars får Tiger flytta till någon annan. Hoppas det ska gå bra dock för han är en trevlig katt, och Pepp skulle behöva ha sällskap.
Jag fick förresten inget jobb på ICA, fick ett litet brev som sa tack för visat intresse, men nej tack. Äsch....
På söndag börjar min praktik. Hoppas det ska gå bra.

Inga kommentarer: