Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

onsdag 21 januari 2009

halle da!

Hjääälp!
Varpå inskrivning för alla kurser idag. Min planering sprack på en gång. För det första så saknas det 7,5 hp så det blev att lägga till en extra läskurs - förutom den jag redan är anmäld till, plus uppsats och examensarbete..... Suck. Sen kommer jag inte att kunna skriva den uppsats jag ville då det bestämts att alla uppsatser och läskurser ska följa ett tema. 300 - tal eller 1900 - tal. eftersom jag ska skriva i systematisk teologi innebär det att jag måste välja en gubbe från någon av dessa århundraden att skriva om.
Ja allt är en enda röra och jag känner paniken komma krypande. Jag måste, måste MÅSTE bli klar med universitetet denna termin. Kan inte låta något släpa efter. Hur man kan ha missat att det saknas så många poäng är konstigt, men så är det. Ska nu bara försöka komma på en smidig lösning som gör att jag kan baka samman alltihop i en någorlunda sammanhängande röra.
Så här ser min preliminära planering ut just nu:

  • Uppsats i systematisk teologi - Klar 27 mars
  • Läskurs i systematisk teologi/troslära klar 27 mars
  • Examensarbete i praktisk teologi klar innan sommaren (1 juni)
  • läskurs i praktisk teologi klar innan maj.
  • 2 extrajobb
  • praktik i februari
  • Ungdomsgruppen varannan tisdag
  • magdans varje onsdag
  • persongenomgång 10 ggr för stiftet
  • besök på diakonicentralen - parallell kursverksamhet

Tyvärr kommer nog vänner, familj och eventuella nöjsamheter att försummas helt denna termin. Förlåt. Hoppas vi ses i sommar igen.....

Inga kommentarer: