Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

lördag 10 januari 2009

tappade sugar


har inte skrivit här på länge och det är för att jag inte har något att berätta om.... Allt känns trist just nu och det mesta verkar krångla.

Har absolut ingen inkomst inför denna termin och det gör mig sjuk av oro. I går fick jag besked från studera.nu att min anmälan till kurserna inte kommit in - så jag är inte anmäld för studier denna termin. Jag har fortfarande en hel del plugg kvar från förra terminen, men absolut ingen ork, lust eller vilja att ta tag i dem. Pandan försöker förmå mig att tänka positivt, men det är så svårt just nu. Jag är ju även i normala fall en väldigt pessimistisk person, men nu är jag så mörk till sinnes att det nästan är löjligt! Till råga på allt har jag sån mensvärk som jag inte haft på åratal. Ont så jag nästan spyr.

Okej. Så ser läget ut, vad göra? vad är positivt?

Var på min nya praktikplats i går. Ska vara hos dem i februari och det verkar bli bra. Ska bli spännande att se hur en församling i en större stad jobbar. Ska vara här i Helsingborg, vilket också är bra, billigare busskort i en månad hoppas jag.

Kurserna inför terminen kan jag förmodligen efteranmäla mig till, så det är ingen jättekatastrof. Tentan nästa onsdag får jag banne mig bara bita ihop och göra det allra bästa av - Kan ju inte falla på målsnöret nu! Tappade nog sugen lite då jag slutade innan julen med uselt resultat på interpretationen som jag nu måste skriva om.

Så är det då bara det största och mest oöverkomliga problemet - vad ska jag göra för att få ihop pengar denna termin? Har ju ett extraknäck som telefonist, men tror inte det räcker eftersom jag samtidigt ska plugga heltid och ha praktik...

har nog kommit till min sista livlina nu. Be. be och be och be.

Käre milde Herre Gud hjälp mig.....

1 kommentar:

Jessica sa...

Aw, jag vet så väl hur det känns när sugen är tappad helt och totalt ... Om det finns nåt jag kan göra, bara hojta till! Illa att din tenta ligger redan på onsdag, för jag har det rätt tjockt fram tills dess, annars skulle jag kunnat peppa dig där ... men som sagt, hojta om det finns nånting!!
Jag har tämligen mycket på schemat just nu, men det lugnar sig till nästa helg, ska lämna in hemtentan på fredagen (den 16), har du lust att komma hit nåt till helgen ... fika? lunch? nånting? Vore kul att ses igen! :)
*kram*

PS. är ingen vidare hjälp vad gäller den finansiära situationen då jag själv ber för min egen ... mina böner går dock för tillfället till CSN *skratt*
DS.