Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

lördag 17 januari 2009

Skola, jobb, vänner och livet

I tur och ordning:
  1. I torsdags skrev jag tenta i Nya Testamentets exegetik utan grekiska, min sista salstenta, förhoppningsvis, någonsin. Tror jag får godkänt på den även om inte resulatet blir lysande. Fick även igen interpretationen jag fick göra om och även den var godkänd - knappt.
  2. I fredags var jag på arbetsintervju på ICA Maxi, där jag förhoppningsvis får ett extraknäck så att vi överlever denna termin.
  3. Idag flyttade Pandan och pandapappan det sista ur förrådet i gamla lägenheten, men jag smet undan det och stack till Min Vän Forskaren. Så roligt att få träffa henne och snacka lite. Prata skolgrejer som ingen annan människa förstår riktigt - ondgöra sig över Paulusforskningens olika faser, noja över storleken på en kandidatuppsats, försöka räkna upp alla kohortativ på verbet Qatal ( dödade) i hebreiskan och jämföra det med grekiskans meningsbyggnad och annat fullständigt introvert och nördigt som man bär på som student vid CTR i Lund.
  4. Livet kilar på i sill gilla expressfart. Jag försöker hänga på av glatta livet.

Inga kommentarer: