Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

torsdag 24 november 2011

Advent och nystart

På söndag är det första advent och det innebär nytt år i kyrkan. Även för mig sker det stora förändringar i livet just nu. Håller på att kolla efter en ny bil. Lilla My kämpar på allt vad den kan, men vi måste alla inse vår förgänglighet och förstå att inget varar för evigt. Inte ens en liten röd Mitsubishi...
Sen ska jag flytta efter jul. Jag flyttar ihop med Torpar'n, hipp hurra! Det innebär även en massa packande av flyttkartonger och annat mög. Avskyr att flytta, trots att jag borde vara expert på det efter alla mina försök.
Denna flytt betyder även nytt jobb, I Norra Åkarps församling, strax norr om Hässleholm.
Min tid i Raus blev alltså mycket kortare än vad jag först trodde, men det är bara att inse att livet lever med en ibland utan att bry sig om vilka planer man gjort upp.
Jag är kort sagt fullständigt lycklig och fullständigt stressad.

Inga kommentarer: