Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

onsdag 2 november 2011

tre i rad

Jag och Torpar'n och Torpardottern har under hösten gått en kurs i linedance. Himla skoj!
Om man tror att linedance är att klä sig i flanellskjorta och cowboyhatt och lunka runt ett golv i enformiga rörelser, får man nog tänka om.
Man kan dansa allt på linje. Vi dansar funk, hiphop, vals, chacha och salsa. Plus en del country med så klart. Det är vansinnigt svårt och hur kul som helst.
I fredags kom mitterminsprovet. Vi åkte på linedancekväll i Bjärnum. Plötsligt skulle vi försöka stå på egna ben, utan vår lärare som företrampade varje steg vi skulle ta. Vi var så nervösa Torpar'n och jag. Vi övade flera kvällar i rad, skrev upp alla danser vi hade övat på och tragglade, tragglade, tragglade. fredagen kom och vi klev lite tveksamt upp på det klistriga golvet och började dansa. Och som vi dansade! Vi kunde ju! Vi dansade inte bara de låtar vi tränat in utan vi vågade prova våra steg även till annan musik. Jag dansade så hela kroppen värkte, svetten rann och min omsorgsfullt kammade frisyr låg som klistrad kring skalpen.
Men den som gjorde bäst ifrån sig var nog torpardottern ändå. Med sina 10 år var hon helt klart yngst på stället. Vilket visar att man kan roa sig jättebra över åldersgränserna då man dansar linedance tillsammans!

http://lottaonline.se/

Inga kommentarer: