Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

måndag 10 januari 2011

domningar, kaffe och nya präster

Idag var det prästvigning i Lunds Domkyrkan och min Vän Huldran blev präst! Välkommen kollega. Det var spännande att sitta i församlingen, för nu såg jag vad jag själv var med om för ett halvår sedan. Insåg också hur mycket jag missade vid min prästvigning eftersom den dagen försvann i ett enda sudd. Det var även trevligt att träffa gamla vänner, särskilt Herr och Fru Strandboll. Festen hölls på Kraftstationen i Malmö och jag är så glad att jag fick i uppgift att koka kaffe. Jag är nämligen usel på att mingla! Köksservice är jag däremot bra på. Där trivs jag. Men att jobba i kök med Kaftan på kan vara lite påfrestande. Spillde i alla fall inget och det är ju bra.
Nu har i alla fall åtta nya präster kläckts i Lunds stift och det ska bli roligt att se om några av dem blir framtida kollegor.

Inga kommentarer: