Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

måndag 12 oktober 2009

festlokalers priser och våndan av att hitta rätt



Har insett att om mindre än 8 månader ska det vara storkalas igen! Den 13 juni är det prästvigning i Lunds domkyrka och efteråt ska det vara nån sorts kalas. Jag vill bjuda så många att det ser ut att bli ett minibröllop av kalaset. Ska i alla fall försöka hålla det på en mycket enklare nivå, men det är lättare drömt än gjort. Först ska jag försöka hitta en lokal i Helsingborg som helst är så gratis som möjligt. Det låter sig inte göras i en handvändning kan jag säga. Det billigaste jag hittat är ett församlingshem för 1000 kronor! Ack ja.... Om man kunde lita på vackert väder skulle jag ha haft picnic på stranden, men det är ju lite osäkert, samt att de flesta, inklusive mig själv, kanske inte kommer i badkläder- Jag ska ha min KAFTAN!!!!!!!!
Alla som trodde att jag skulle få en egen kaftan, bli präst eller något ens i närheten av ett ämbetsyrke räcker upp en hand!
Apropå det så var det "kläddag" på pastis i torsdags. Det innebär helt enkelt att olika affärer som säljer prästkläder var på plats och vi fick prova, handla och drömma allt efter förmåga och vilja. jag provade en prästskjorta för allra första gången och det var ett stort ögonblick! Kom också raskt fram till att jag ska sy mina skjortor själv, dels för att modellerna tyvärr är genomtråkiga, plus att de är dyra som pocker. Så avancerade är de inte heller, så jag borde kunna få till det tror jag.
Lägger in några fina länkar till prästskjorteaffärer så ni får se mitt framtida mode!

1 kommentar:

UP sa...

Eftersom du har hållit på så mycket med teater och haft så många olika utstyrslar så reagerar jag inte på den i sig, men inte fasiken räcker jag upp någon hand inte! Det ska verkligen bli en upplevelse att få komma ner och bevittna det hela.