Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

måndag 9 augusti 2010

Mot Republiken

Nu sitter jag här och skakar fram i första klass på SJs tåg mot Stockholm. Är på väg hem till de djupa mörka jämtlandskogarna för lite semester och det ska bli sååå skönt!
Det är en billig lyx att åka första klass, det vill säga biljetterna var mycket billigare än att åka "vanlig" klass. Fördelarna är extra breda säten för min tjocka bakdel, fri tillgång till kaffe och internet. Nackdelen är att vi i alla fall kommer att vara minst en halvtimme sena, vilket gör att jag, trots breda säten, sitter halvt som på nålar eftersom jag inte vet om jag hinner med anslutningen till Sundsvall.
Jag skulle ha laddat upp söndagens predikan innan jag for, men det glömde jag så ni får tålmodigt vänta på den tills jag kommer tillbaka från semestern. I gengäld kanske ni får lite trevliga anekdoter från mina norrländska äventyr. Jag tog faktiskt med mig prästkragen ifall man skulle få för sig att be mig hålla någon liten andakt eller så. Ödmjukare och mindre fåfäng är jag inte, än att jag vill stoltsera med mitt nya yrke! Jag trivs ju så bra med det!

Ja just ja! I fredags var Pandan och jag till Ystad. En jättemysig liten stad och det allra, allra bästa var att på ett café (Hartmans tror jag det hette) hängde det en - Jämtlandsflagga!!!!
http://www.cafekartan.se/0897/Hartmans_Cafe_&_Conditori

Fler trevliga saker hände på resan till Ystad. I Mariakyrkan sprang vi på en gammal bekant som guidade i kyrkan. Vi fick en trevlig privat guidning av henne. Tack!
En stund satt vi och betraktade fågellivet i dammen vid klostret och sedan gick vi till restaurang Bäckahästen för att äta. men då de tog 130 spänn för en kebabtallrik så ångrade vi oss och krubbade på gamla hederliga Max istället.
Allt som allt en härlig dag i Pandans sällskap och äntligen fick jag se Österlen.

Inga kommentarer: