Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

söndag 7 mars 2010

Till dig pappa.

Du säger ju att jag är dålig på att uppdatera den här bloggen och att du vill veta vad jag gör. Så här kommer nu en lista på dagens göranden och låtanden.
Vaknade på förmiddagen av att katten vrålade mig rakt i ansiktet. Tog kudde och täcke och förflyttade mig till soffan där jag och Pandan såg lite på Vasaloppet. Jag läste Twilight och knaprade Fillidutter samtidigt. Då Brink gått i mål kokade vi 4 ägg, rostade ett par mackor och kokade te. Detta avnjöts, som brukligt vid TVn där vi såg ett engelskt auktionsprogram. Efter detta bytte jag överdrag på strykbrädet - Köpte ett nytt på Rusta igår. Av filten i det gamla överdraget sydde jag 4 grytlappar. Därefter började nålfilta lite får på stolan som jag håller på att sy. Käre far - om du mot förmodan skulle få för dig att börja nålfilta, kom ihåg att inte använda fingrarna som underlag. Ullfibrerna fastnar så lätt i de blodiga såren som blir då man kör filtnålen genom fingertoppen....
Om jag bara hade en vettig kamera skulle jag lägga upp bilder på stolan, eller vänta det kanske jag har! Ska se om bilder går att ordna.
Klockan 17 hade jag tvättid så det var bara att traska ner i den dåligt städade tvättstugan och knöla in smutstvätt i maskinen. medan första maskinen kördes skrev jag en uppgift till skolan - En fördjupning inom själavården, jag skrev om Uttryckande konstterapi och Gestaltterapi. Tyckte dessa saker passade mig eftersom jag gillar sånt där dramaflum. Nu är klockan 18.00 och jag ska börja rota fram lite rester ur kylen. Korv å mos, strips och kotletter å lite annat sånt som blivit över från helgens middagar. Kanske ska jag även klämma in en snabbdusch och ommålning av naglarna tills i morgon då det är måndag - igen. Ja det är sånt jag påtar med om söndagarna. När får jag börja läsa din blogg käre Pottifar? PS. Hittade ingen kamera. DS.

Inga kommentarer: