Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

torsdag 11 februari 2010

Olika fokus

Den här veckan har ägnats åt att försöka lösa ekonomiproblemen. Inte världens eller Sveriges utan mina egna. Tyvärr blir man inbunden, disträ och retlig av sådana göromål. Har i alla fall sökt en miljon olika extraknäck och otålig som jag är tycker jag ju att jag borde ha löst det hela nu. Det är synd att något som ska vara vid sidan om får ta så stort fokus av det som är huvudsysslan - Skolan.
Men för att sammanfatta veckan på skolan, så har vi kastats från det ena ämnet till det andra. På tisdagen övade vi på att hålla barnbegravning, huvvaligen säger jag bara, hoppas man slipper det när man väl är ute i det verkliga livet. På onsdagen övades det sång och tal - Litanian är helt underbar att sjunga! Sen raskt över till mediaträning och ännu en uppgift till de övriga. Läsa en drös med tidningar och hitta nåt om kyrkan och tron i dem.... Vi diskuterade även hur vi som präster ska förhålla oss till bloggar och facebook. Ska man skriva blogg eller ej? Nån som har ett bra svar?
Idag höll en av klasskompisarna en suverän föreläsning om den fria viljan, något han ägnat många år av sitt liv att forska om och doktorera i. Om vi fick veta huruvida människan har en fri vilja eller ej? Nej, har fortfarande ingen aning om hur det förhåller sig. Men det verkar inte ens proffsen ha så det är OK.
sen var det lite introduktion till Berlinresan och efter det lite introduktion till själavårdsuppgiften. Vi har nu 6 eller 7 inlämningsuppgifter på gång, om jag inte räknat fel vill säga...
har även upptäckt hur lika transformers och treenigheten är.... Alltid något efter en veckas ävlan.

Inga kommentarer: