Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

söndag 14 februari 2010

Missiv

Idag tjuvstartade jag min anställning som konfaledare. Var i Bjärred och träffade sommarens konfirmander och ledare. Tror jag kommer trivas storartat där. Bara det att få känna det som om man hamnat i bröderna Lejonhjärta är nog - Man närmar sig den vackra vita muren kring kyrkan, får glänta på den lilla gistna träporten och får se en hel by breda ut sig framför en. Söta små vita hus, en vacker park och den härliga stora byggnaden som liknar en labyrint med små grottlika rum att gömma sig i. Inte mörka grottor utan ljusa vackra med fina fönster. Kyrkan i sig är som en stor lada med hemsnickrade bänkar och vackert mörkt trägolv. Det fick mig att vilja dansa!
Tänk att jag ska få jobba här, jag är riktigt lyckligt lottad!

Inga kommentarer: