Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

lördag 5 september 2009

första veckan på pastis


Är avklarad och jag tror det kommer att bli ett trevligt år, med mer läsning än vad jag räknat med. Vi är 21 stycken i klassen, ungefär hälften kvinnor och män, i ungefär samma ålder. Vi komma från öst å väst, vi komma från nord å syd - Stockholm, Linköping, Göteborg, Växjö, Skara och Lunds stift.

Efter en sommar med nattjobb och efter 4 års studier på universitet då man är max 3 timmar på lektion känns det tufft att börja gå 8-17 i skolan. Jag får ju kliva upp klockan 5.30! Huvva. Min Vän Älvan går i min klass och så har jag även fått en ny vän. Vi fick kontakt via facebook och har snackat på msn hela sommaren för att lära känna varann lite innan skolstarten. En trevlig bekantskap som jag inte riktigt vet vad jag ska kalla här än. Spinnern?

Om ungefär 9 månader föds en ny präst här! Det är så häftigt och jag är så glad!

Inga kommentarer: