Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

torsdag 11 juni 2009

teologie kandidaten

Jag vet, det är länge sen jag skrev nu, men jag har inte orkat. Men nu är det klart. Jag har min teol. kand! Jag är klar med mina studier på Lunds universitet. Hade den sista muntan idag och klarade den så nu är det slut med studier på teologen för mig. I höst väntar pastis och nästa år vid denna tid är jag - Präst.
Jag kom hem nu och för första gången på tre år har jag inget som väntar på att bli gjort. ingen tenta, inga böcker, inga uppsatser.
Just nu känner jag mig - helt tom. Känner ingenting. jo jag är lite hungrig, men det är allt.
Jag är teologie kandidat.

2 kommentarer:

Helena sa...

GRATTIS! Är det nåt du är värd nu så är det att få vila! Kram på dig!

Tyra sa...

Stort grattis och lycka till!