Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 23 december 2008

God Jul


Hej alla!

Det är länge sedan jag skrev och jag kan skylla på en stor mängd saker. Internet funkar - fortfarade- inte hemma i skåne, skolan rusade på i slutet, pandan kom hem från London och var jättesjuk osv.

Nu sitter jag hemma hos mina föräldrar i Jämtland och ser ut över vintervita vyer. Vi ska fira en hejdundrande jul med stor ansamling av kusiner, syskon, sysslingar och pysslingar, precis som då jag var liten. I går körde vi upp ett spår i stora pulkabacken så nu kan vi ha vår sedvanliga pulkaåkning i julaftonsnatten.

Hoppas alla ni andra får en härlig julvecka, med vänner, släktingar, familjer eller kanske till och med helt ensamma i lugn och ro. Ta bara vara på julen och tänk på vad vi egentligen firar med detta överdåd av mat och gran och klappar. I år är jag tacksam över att komma från norr, där snön lyser vit på taken!

Inga kommentarer: