Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

måndag 7 juli 2008

rollercoaster

Helgen har verkligen varit en känslomässig berg och dalbana. Usch vilken klyscha, men så har det varit. I fredags var jag utbjuden på dejt. Pandan hade planerat så fint och jag hade fått flera gulliga sms under veckan inför dejten. Först en romantisk middag på Max, då vi låtsades ses för första gången. Ett bra tips till alla vars förhållande går på sparlåga. Låtsas boka blinddejt med varann igen. Nåja - efter det gick vi på bio och såg The Happening, ruskig film som fortfarande spökar i huvet på mej. Blir skraj så fort vinden blåser nu.... Efter detta kraschade det helt. Jag hade tappat all dejtkänsla och Pandan var fortfarande på dejt. jag började planera vad vi skulle handla inför helgen och Pandan var fortfarande romantisk. Jättekrock! Vilket slutade med att jag rusade ut från ICA storgråtande och så ett bråk i bilen som inte gick av för hackor. Efter att framför allt jag lugnat ner mig igen for vi ner till havet, promenerade barfota i vattenbrynet och tittade på solnedgången. Det är läskigt att jag fortfarande är så labil och ambivalent i förhållandet efter 3 år. När ska jag börja lita helt på att det håller?

Nåja, på söndagen var det Fårets dag i Boarp - pandan, jag och pandamamman for dit i ösregn, men efter en stund klarnade det upp och det blev en härlig dag bland får, hantverk och kaninhoppning. På kvällen såg vi Människa under solen i Förslövs kyrka. Om den kommer till en plats nära dig, gå och se den. Jättebra liten föreställning!
Nu ska jag slappa med en kopp kaffe efter en dag med en ny sommarjobbare - Min dräng hade också en dräng.....

Inga kommentarer: