Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

torsdag 3 juli 2008

Min privata förbannelse

Nu har jag ägnat över en halvtimme åt att försöka hitta något i min garderob att ha på mig. varför? Ja inte för att vi ska på bal, nobelmiddag eller bröllop. Vi ska hem till våra kompisar Amerikanskan med man. Människor vi hänger med ofta och som inte kräver någon som helst dresscode. Det jag skulle ha på mig var ett par byxor och ett linne. Enkelt eller hur? Nähädå! Byxorna passade inte ihop med linnet som fick mina valkar att synas. Bytte till kjol, tillbaka till byxor, långärmad tröja, linne, t - shirt, ny kjol, annat linne, tillbaka till ursprungsbyxorna och linnet.
Detta är min privata förbannelse, som jag lever med dagligen. Maten och Kroppen.
Var till doktorn i går och blev ordinerade minst en halvtimmes motion varje dag. Denna gång vill jag verkligen klara av det, klara att bekämpa det inre monstet om livnär sig på mitt sockerberoende, hetsätande, dåliga självbild och min eviga tro att jag inte är värd att må bra. Den här gången....

Inga kommentarer: