Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

söndag 16 september 2012

Härlig helg

Vilken härlig helg jag haft. Jag har inte gjort nånting! Bara varit hemma och mått gott. I går gick jag i och för sig bärsärk på plommonträdet som slagit mig i huvet ett otal gånger, men nu är det slut med det. Medelst en bågsåg(tror jag) och en konstig lång sekatör kapade jag bort allt som var i vägen. Som försvar bombarderade trädet mig med ett ton plommon, som är väldigt gott att göra Gino på förresten.
Torparns bror är hos oss i helgen och det är väldans bra tycker jag. När det två bröderna kommer samman kan vad som helst hända. Just nu håller de på att slakta en bil, som det tydligen ska bli dragkrok på när det är klart. Innan dess fick alla kranar i huset sig en omgång.
Det är inte bara plommon vår trädgård bjuder på utan även druvor, äpplen, blåbär och annat gott.

Inga kommentarer: