Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 8 mars 2011

Intrikat tortyrredskap utklätt till idyll




Idag frågade min kollega Pilgrimsprästen om jag ville följa med henne då hon skulle ut en kort sväng på geocashing. Alltså den där folkrörelsen där man medelst GPS letar upp små gömda platser och markerar att man varit där.
Eftersom jag länge varit nyfiken på detta sa jag självklart ja till att följa med. "Men" sa denna fromma varelse, Pilgrimsprästen alltså, "Vi ska ut på Långa bryggan" Och jag vet att jag måste ha sett fel, men det såg ut som om hon log retsamt...
Men jag gillar ju att trotsa mina rädslor och fobier så det bar iväg. Ut på detta rangliga fuskbygge som Bjärred är så stolta över. En träbrygga. Lång. Den vinglar. Den gungar. Den knakar.
Halvägs ut tjoade Pilgrimsprällen glatt "Här är det!"
Vi letade. Vår blonda vackra kantor som var med la sig raklång och kikade under bryggeländet. Ingen kontroll. Bara knarrigt trä. Och en del is. Och otroligt vackert väder.
Så vi gick iland igen och traskade tillbaka till Bergagården. Men jag fick i alla fall några bilder på Långa bryggan, så att ni kan förstå vad jag har utsatt mig för....

Inga kommentarer: