Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

måndag 22 november 2010

Himmel och helvete

Helgen har bjudit på allsköns upplevelser. Började med att baka 200 havrekex efter farmors väl beprövade recept. Det blir inte jul utan att man har tryckt i sig ett gäng dylika kex ( enda kex som uttalas schäcks OBS!) med diverse ost och julskinka på. De jag bakade ska inmundigas på första Advent. Kanske blir det några kvar ända till jul. Vi får se.

På söndagen följde jag med Den Gode Före Detta Grannen ( Uj så krångligt bloggnamn han fick. Måste nog komma på nåt bättre) på Australiensisk fotbollsträning. En trevlig sport där man får sparka och slå på saker och knuffa på folk. Perfekt för en bulldozer som mig. Men jag var inte lite nervös då det var första gången sedan jag slutade grundskolan som jag gick in i en skolgympasal. Och nog trängde sig svettdoften och alla bittra idrottsminnen på, men jag motade tappert bort dem och började lufsa runt i cirkeln med stöddiga karlar i alla åldrar som joggade runt planen. Första gången sedan sagda grundskola som jag sprang någorlunda frivilligt tror jag. Emellanåt skulle den ovala bollen slås på och sparkas på. Det funkade ok var för sig, men då det även skulle blandas in springande och fångande samtidigt var det tji. Bollkräket är omöjligt att fånga!!!! Och eftersom jag även är lika smidig som en bulldozer såg jag nog rätt märklig ut då jag kavade runt golvet för att försöka fånga eländet.

Nåja. Det var i alla fall väldigt roligt att få knuffa omkull folk, så om jag ska fortsätta med denna sport får det nog bli min karriär....

Trots allt var de stöddiga karlarna inte alls särskilt stöddiga utan rätt snälla mot en tönt som jag och om Gud och schemat vill kanske jag fortsätter ett tag till med plågan....

Om det inte hade gjort så ONT som det gör idag, dagen efter då en infernalisk träningsvärk satt in. Så blir det då man legat på soffan i över ett år.

Gå in på helsingborgslagets hemsida och kolla:
http://www.helsingborgsaints.se/

1 kommentar:

DGFDG sa...

Haha, underbart!! Utan tvekan att det blir fler träningssessioner, du kommer tidigt att känna hur kul det var att släppa loss och bara smälla till lädret med all kraft ^^, vilket leder till att du kommer inte kunna hålla dig borta ;o).

Hurra för Aussie Rules