Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 15 december 2009

terminens slut och juluppgiften

Ska man vara petig så slutar inte den höstterminen förrän efter nyår nån gång. Men för att vi skulle få lite julledigt (och även lärarna gissar jag) fick vi en uppgift att jobba med över "lovet". Denna uppgift introducerades idag under ca 4 timmar. Det började med att vår Rektor höll ett snabbt litet föredrag om prästutbildningens utveckling från 60 - talet och till idag. Vi behövde få en förståelse för varför utbildningen ser ut som den gör tyckte rektor - Ett sätt att ursäkta att utbildningen är undermålig anser jag.
Efter detta fick vi en liten glimt av vad nästa termin , STVT10, kommer innehålla. Helt okej ser det ut, med en hel del mer praktiska moment, tack!
Sen blev det lunch med ett litet luciatåg in till Diakonicentralen som ligger vägg i vägg med pastis. Jag fick vara Lucia! så var det då dax. Den Stora Juluppgiften skulle avslöjas. Hela lärarkåren samlades......Och presenterade fyra skönlitterära böcker som vi skulle välja mellan för att läsa under ledigheten. Kerstin Ekman, Herta Müller, Mustafa Khan och Bob Hansson. Mitt under presentationen hände Undret! Stora vackra luddiga flingor började sakta singla ner från himlen. Guds Änglar hade äntligen börjat med julstädningen och snön föll i vackra flingor över oss!
Jag ska i alla fall läsa Kerstin Ekmans Skraplotter över jul.

4 kommentarer:

Niklas sa...

rättelse :) vi kommer att heta "PSVT10"...

men i allas våra hjärtan är vi kurs 59 !

Lena sa...

vadå ps är vi inte st??? sluttermin???? vadå? PCB, LSD ADHD....

Niklas sa...

ps står fôr pastoral sluttermin :)

Lena sa...

Står inte PS för Post Scriptum????