Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

onsdag 2 december 2009

Födelsedagsfirande i Advent

Så blev jag då 35 år. Detta firades stillsamt med adventsfika och öppet hus i på lördagen. Ett 20 - tal trevliga människor dök upp och fikade lussekatter, pepparkakor och mackor. Jag är glad att jag har så många goa vänner och så fin familj här nere i skåneland!
På söndagen lämnade jag mig i Pandans ömma hand då han planerat hela dagen. Under visst motstånd och många dramatiska suckanden ock stönanden och diverse verop från min sida hade vi bestämt med vår Goda Granne att vi skulle gå på Pingstkyrkans adventsfirande!!!! Hur skulle det gå? Läser de verkligen rätt texter och sjunger rätt psalmer där? Och jo, det gjorde de faktiskt. Jag överlevde helt klart att bryta traditionen att gå i Svenska Kyrkan vid 1 advent...
Efter denna kulturkrock begav vi oss ut på stan för att njuta julskyltningen, som visserligen varit uppe sen mitten av Oktober, men på skyltsöndagen ska man gå på stan så det så. Det var en hel del loppisstånd och jag fick mig en liten miniJesus för en tia. Bra fynd! Men jag är glad att Guds Nåd är helt gratis..... Jesus pryder nu sin plats på toaletten tillsammans med några ikoner. Det är ju ett bra ställe för att sitta och begrunda sin andlighet.

Inga kommentarer: