Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

söndag 26 juli 2009

festival

Nu har det varit festival i Helsingborg i dagarna tre och det innebär fyra saker för mig: Mycket gående, kyrktält, konstanta frestelser och Pärlor!
Gåendet och frestelserna hör väl i hop - För ingen gång viftas det med så mycket mat framför nosen på mig som på en festival. Tyvärr,eller kanske, som tur är kan man inte äta allt man ser. För det är gräsligt dyrt!!!!
Kyrktältet ligger i stadsparken och är det mysigaste stället på festivalen tycker jag. De har också det absolut billigaste fikat på hela området.
Det allra, allra, allra bästa med festivalen är pärlorna! varje år kommer det ett par som säljer pärlor tilll festivalen. Det är otroligt billigt och de är väldigt trevliga, vilket gör att man kan stå hur länge som helst och välja och välja och välja. Det man inte kan köpa hos dem på plats kan man istället hitta på deras hemsida - pärlfeber.nu
och dit ska jag bege mig nu!

Inga kommentarer: