Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

fredag 31 augusti 2012

Första veckan

På jobbet efter semestern är slut. Jag är så glad åt mitt jobb, att jag trivs med arbetskamraterna, uppgifterna, människorna och platsen är härligt och en verklig gåva. Det finns så många som vantrivs med sitt jobb, som inte har något eller som är rädda att mista sitt jobb. Jag är lyckligt lottad och evigt tacksam. Med det sagt vill jag härmed avge ett högtidligt löfte. Det blir nu skriftligt och bevittnat av er alla.
JAG SKALL ALDRIG BLI KYRKOHERDE!!!!
Den här veckan har inneburit en hel del kyrkoherdeuppgifter eftersom chefen är ledig. Många av dem har varit roliga, men jag vill aldrig mer behöva ta det ansvaret som en kyrkoherde måste ha. Huvva.
I morgon är en glädjedag. Då får jag ett nytt fadderbarn, då jag ska döpa Felix, Ängelholmarnas tredje barn. Hipp hurra!

Inga kommentarer: