Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

lördag 12 februari 2011

Eftersom...

...Jag fortfarande inte kan lägga in min sista lilla predikan, får jag väl skriva nåt annat istället. Idag välkomnade jag våren. Vände mitt anlete mot solen och lät den kyssa nya fräknar på min näsa. För idag värmde solen! Visst är det underbara dagar, dessa då kylan biter och solen värmer och du kan ta din kopp kaffe och sätta dig på en parkbänk och bara må gott.
Men eftersom jag är äkta norrlänning så måste ju ljuset i tunneln vara ett tåg, så smolket i kaffekoppen var att med solen dyker även de hysteriska "indian" musikanterna upp! Dessa stackars män som dyker upp överallt med sina panflöjter som de spelar på till dåligt mickad cdmusik. Jag undrar alltid om det är detta de drömde om då de gick på musikkonservatoriet i Wien...

Inga kommentarer: