Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 19 oktober 2010

Lilla My!

Hon är envis, ettrig, karaktärsfast och trogen in till döden. Min lilla bil! Min fina röda Mitsubishi som jag har fått äran att köpa av en kollegas morfar. Plötsligt är det ett nöje att pendla mellan Helsingborg och Bjärred. Resan som förut ibland tog över 1,5 timme går nu på ungefär en halvtimme. Och vilken roligt halvtimme det är sen! Lilla My dundrar takten och jag sjunger i högan sky. Vi gillar gamla 40 talsschlagers och skillingtryck bäst. Psalmer går också bra eftersom Lilla My är en prästabil med de rätta attributen. Om ni inte har tänkt på det förut, så kolla in Mitsubishis logga. Det är ju en treenighetssymbol!


Jag hoppas att vår vänskap ska hålla i många år och jag lovar att sköta om Lilla My på bästa sätt, så att vi får det bra tillsammans och hon en fin ålderdom. Det är ju inte fint att tala om en dams ålder, men hon närmar sig veteranstatus snart.....

Inga kommentarer: