Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

onsdag 26 oktober 2011

babbel

Ja jag vet, pappa lilla, att jag är lat på att skriva här. Men jag har ju inget speciellt att berätta. Så därför blir detta inlägg bara lite babbel. Kan berätta att jag haft gudstjänst i Elinebergskyrkan. Ungdomskören och ungdomsgruppen var där med flera. Jag hade inte så mycket koll som vanligt och började läsa en syndabekännelse istället för en nattvardsbön. Nå ja, vi hjälptes åt att ro det hela iland som tur är. Och så ska det väl vara tycker jag. Gudstjänst firar man tillsammans, det är inget prästen står där framme och donar med. Ni som sitter i kyrkbänken är lika delaktiga och viktiga för att det ska bli bra.
Har varit lite trött och sur och grinig, inget ovanligt säger du nog nu lille far, och tror att det är hösten som kryper inpå mig. Men som tur är kan jag ju längta lite efter jul. I morse var jag hemskandes sugen på varm choklad och lussekatter, då jag drog upp rullgardinen och det var kolbeckande mörkt ute. Var även in på ÖB och köpte ett par julgardiner till Torpar'ns kök. Hoppas han gillar dem.....
Sjöng förresten på jamtska för damerna på sopplunchen på Ättekulla i dag:

Vikken vän han e n Jesus,
ein å litt på, bli å snäll!
Vål freste, vål pröve,
hjælp n oss ahllt han bäll.
Mång gång er e svårst å læva,
ha glömt ha en vän,
som ha lava han ske her
om nå otrivla skull hänn.

E du dompen, e du ampen,
känns e tongt te hæle på,
gjær'n Jesus live lättar,
hjælp de ber så du bäll gå.
Han som grein för skull släppe
sir når vål trött å lei.
Om du mödes, ger'n de kraftan,
vål du vill, då vis n vein.

E du bitter å besviken
gjær e ont ti hjærtan dett,
tæla om e för a Jesus,
ahllt som tyng, de gjær han lätt.
Han som ein gång vårte plåge
oppå korsan för vår skull,
tyche om oss, ger oss trösta,
ger oss hoppe, famna full.

Tja vad ska jag annars berätta? Bilen går bra, det regnar och till helgen ställer vi tillbaka klockan. Hoppas på snö i år igen.


Inga kommentarer: