Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

fredag 11 september 2009

Vad som händer när man samlar olika människor i ett mindre utrymme.

Jag blir sjuk. Så denna vecka har mitt huvud befunnit sig i en plåtburk med droppande kran. Det känns besvärande att hela tiden sitta å smygsnyta sig, hosta och vara allmänt otrevlig samtidigt som jag ändå är självisk nog att inte vilja stanna hemma och missa något. Pastis är också väldigt stränga med frånvaron så jag vill spara mina sjukdagar tills de verkligen behövs. ifall svininfluensan skulle slå till och jag däckar. Med tanke på hur usel motståndskraft jag har mot alla sorters baselusker så lär jag väl snart ligga å grymta i min säng medan trynet växer å jag får knorr på svansen.
I övrigt så har väl veckan varit både upp och ner. Varit hustomte, vilket innebär att man har lite extra ansvar för fika och kök. Det gillar jag, få andra att trivas och sköta markservicen. Vi har övat instiftelseord ( det man säger vid nattvarden) och välsignelsen - också väldigt roligt och givande, precis vad jag behöver. Sen har det varit väldigt mycket sega och för min del rätt onödiga föreläsningar. hade ju hoppats på mer praktik och mindre föreläsning. Samtalen mellan oss i klassen tycker jag väldigt mycket om, det lär jag mig mycket på och tror jag redan nu funnit vänner för livet här.
På måndag blir det mer praktik då vi ska hålla något som heter narrativ predikan över en berättelse i Bibeln. Vi får välja vilken vi vill. HA! Välj en berättelse ur Bibeln..... Det finns ju några och självklart har jag noll koll på vart de berättelser jag är intresserad av finns. Bara en sak vet jag säkert. De finns i gamla testamentet.....

Inga kommentarer: