Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 28 juli 2009

tvättstugan

Sitter här och undrar. Jag har bott på en oändlig mängd ställen, hyrt lägenheter av alla olika slag, men aldrig, aldrig, aldrig har jag varit så arg, frustrerad och störd på tvättstugan som här! Ja inte tvättstugan i sig utan snarare grannarnas skötsel därav. Första veckan jag bodde här storstädade jag tvättstugan från golv till tak - Och det behövdes verkligen. Nästa gång jag kom ner var den i lika bedrövligt skick igen. Så har det varit sen dess. Alltid ostädat. Men idag rann det över fullständigt! Någon hade tagit min tvättid! Jag kom ner överlastad med tvättsäck och dörren var låst. Jag hörde hur någon pysslade där inne så jag knackade på. Hör hur människan där inne skyndar sig ut genom den andra dörren. Gick in i andra trappuppgången, för det går att komma in där med och trodde att hon lämnat den dörren öppen för mig att komma in. HON HADE LÅST MED SITT TVÄTTLÅS! Hon hade alltså stulit min tvättid mitt framför ögonen på mig. Trots att hon måste ha både sett och hört mig, samt sett att stugan var bokad.
Nu förstår jag plötsligt alla grannfejder över tvättstugan väldigt väl. Jag vill ha en egen tvättmaskin.

1 kommentar:

Niklas sa...

Du skulle klippt upp låset (om du har kunnat det) slängt ut tvätten och suttit där tills hon kommit ner igen :)

Niklas