Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

torsdag 15 januari 2009

drömmen om en kameramobil


Så har jag gjort min sista salstenta. Hoppas jag. Men jag tror det gick så pass bra att jag får godkänt och slipper tenta om. Min sista termin som univeristetsstuderande inleds nästa onsdag, och jag hoppas att motivationen är högre då än nu. Jag är i alla fall glad för Internet och MSN för utan dessa hade dagens tenta inte gått så bra. Satt nämligen hela gårdagen med en kurskamrat på MSN och jämförde anteckningar med mera. Suveränt!!!
Fick ännu en glad nyhet i går. Blev kallad till jobbintervju på ICA Maxi. Ska antagligen få jobba lite extra där i vår. Som jag sagt förut. När dörrar stängs öppnas fönster. Men jag får verkligen ha hård disciplin och bergfast karaktär för att ro detta i land:
7, 5 hp uppsats i Systematisk teologi
7,5 hp läskurs i praktisk teologi
15 hp examensarbete i Praktisk teologi
Praktik i församling hela februari månad
Extrajobb som telefonist
Extrajobb på ICA
Ja just ja... Fick även ett positivt svar från CSN. Jag får studiemedel! för 1 vecka..... men många bäckar små och så vidare. Får vi bara sålt bilen kommer vi förhoppningsvis att överleva den här terminen med Pandan, Pepparkatten och jag.

träffade även min Vän Forskaren idag. Inte setts sen långt innan jul så det var skoj. Ska till henne på lördag med och äta lunch. Då hinner vi prata av oss mer.

Hur var det med kameramobilen då? Jo, abonnemangstiden på min mobil börjar närma sig slutet, så jag tänkte kila in på Telia och förlänga det. Där var det lång kö så jag ställde mig att beundra alla mängder med mobiler som finns - och där var den Ericssons cybershot....En kamera som har mobil i sig, inte tvärtom. VILL HAAAA! Så kom det en käck expedit och började kolla upp mina uppgifter -Jodå jag skulle kunna förlänga abonnemanget, vilken telefon vill du ha???

Nåja för att göra en tradig historia uthärdlig så ligger det en cybershot och väntar på mi på butiken nästa vecka "nästan" gratis. Får ju betala den via abonnemanget, men det är det värt.Snart kommer det finfina bilder här på bloggen. Hipp Hurra!!!!

Inga kommentarer: