Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

lördag 1 november 2008

To Konstantinopel and back

Wow vilken dag. först en tenta på morgonen som jag inte alls var förberedd för. Lite tokigt att ha tenta veckan efter en stor omvälvande händelse i ens liv. Koncentrationen är ju inte på topp för att plugga då.
Efter tentan fick jag träffa Min Vän Forskaren över en kopp kaffe och lite ömsesidigt gnällande. Väldigt avkopplande vill jag lova. i morgon ska pandan och jag till henne och äta middag. Sen blir det Bond på bio - Skoj!!!!!
I kväll var jag tillsammans med alla magdansare till Helsingör och Restaurang Konstantinopel. Så himla härligt!!!! en massa roligt folk, god mat och en massa orientalisk dans. Både av de som drev restaurangen och från våran egen magdanserska. Hon är helt underbar. Vacker, smidig och sensuell och med en gaist och drivkraft som är få förunnat. Jag har verkligen tur som får lära mig dansa av henne.
Efter mat och uppvisning var det fritt fram för oss andra att dallra på bäst vi gitte och det var sååååå roligt!!!!! Jag älskar verkligen dansen och hoppas få hålla på länge,länge med den och lära mig massor med nya saker.
det enda sura lingonet i glädjebägaren är att flera av dem som var med i kväll ska åka till Turkiet och jag kan inte följa med. Jag är verkligen ledsen för det, men jag får väl andra chanser hoppas jag. Denna kväll har jag i alla fall insett hur mycket det finns kvar att lära sig och hur roligt det ska bli att få göra det.
Får ni chansen att gå på restaurang med magdans någon gång så ta den, det är en upplevelse.
http://www.konstantinopel.info/catalog/default.php

Inga kommentarer: