Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

onsdag 15 oktober 2008

Plötsligt är det onsdag

Väldigt vad dagarna rusar förbi. Nyss var det en helt underbar lördag och nu har halva veckan gått. I går hade jag muntlig tentamen på centrala texter i systematisk teologi. Det var andra gången jag gjorde omtenta på denna kurs. MEN jag klarade det inte den här gången heller. så jag måste komplettera i november. Skönt ändå att jag inte behöver göra om hela alltet. Märkligt ändå att jag har så svårt för just den här kursen.

Helgen ska jag ägna mest åt att fixa iordning allt småpyssel inför bröllopet. Antagligen får jag sy in klänningen nån cm eftersom jag faktiskt lyckas gå ner i vikt för första gången på åratal. Trots att det inte är så många kilo så känns det redan mycket bättre. Jag får bättre plats i mina kläder och kroppen känns lite annorlunda. har faktiskt minskat en cm runt om i kroppen och det är jag jätteglad för. Men visst är det jobbigt, är ständigt sugen och längtar bara efter att få proppa i mig bullar, kakor, glass och godis. Men jag håller emot! Jag ger inte efter och jag kommer klara av detta. Inte bara nu utan för all framtid. om jag äter något nu ska jag verkligen njuta av det och inte se det som straff, belöning aktivitet eller vad det nu vara må. Oftast äter jag då jag har tråkigt eller då jag känner mig ful och fet. Märkligt ändå att äta då man känner sig fet...
men för tillfället känner jag mig rätt nöjd med mig själv. jag klarar misslyckanden ( som omtentan) utan att börja frossa.

Visst lipade jag i går kväll och kände mig irriterad och sur i allmänhet, dels för tentan men även för att jag inte kan följa med på magdanskursen i Turkiet. Resan måste betalas redan nu och det har vi inte råd med,med bröllop och allt. Men det blir väl fler tillfällen och jag kan ju inte göra på en gång, något jag annars är väldigt duktig på - Att planera en miljon saker men inte lyckas driva dem hela vägen. om det finns en kurs i att organisera och planera sitt liv vill jag gå den.
jag hann spendera några minuter med min vän Forskaren i tisdags innan tentan med. Det var bra, för det är långt emellan träffarna nu. jag behöver henen för att peppa mig till att plugga! Vilket påminner mig, jag skulle ju plugga nu så att jag har tid för annat i helgen.
Vi ses!

Inga kommentarer: