Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

lördag 31 maj 2008

Mat serverad med hemlängtan

En hääärlig dag som började med frukost på balkongen framdukad av Pandan. Sedan var vi bjudna på födelsedagskalas hos pandans syster, vars sambo fyllde år. Vi fick härlig grillad fläskfilé och nypärer. Till efterrätt bjöds både rabarber - och blåbärspaj.
Finns det någon underbarare doft än varma blåbär? jag fick upp en miljon minnesbilder i huvet av doften. Varma gröna skogar med en kaffekopp i handen. Inte att dricka ur, men för att samla in blåbär till årets första blåbärsgröt. Vilken lycka är det inte att ha fått växa upp med skogen bokstavligen in på knuten? Sjön att simma i och fiska ur, ängar att springa över och plocka blommor på och stora härliga mörka mystiska skogar med mossa och tjärnar och kryp och djur.
Å FY vad jag har hemlängtan just nu. kan bero på att paranteserna ( mor och far, the parents) kommer till oss i veckan. Det ska bli så skönt att träffa dem igen, det är alltför länge sedan nu.
I morgon ska jag på nöjestripp med min ungdomsgrupp. återkommer efter det om inte förr. har gjort en maffig tonfisksallad att ta med.
Nu ska jag övertala Pandan att vi ska se Shrek III